Pusha dig själv och testa nya saker!

Att hela tiden pusha sig själv att göra saker och ting lite bättre är bra för självkänslan, så se till att utmana dig själv med jämna mellanrum. Det kan lätt bli så att man går på i samma lunk hela tiden, men då händer det ju ingenting vad gäller att utvecklas. Det kan såklart vara behagligt då man känner sig trygg i det, men om man aldrig utmanar och pushar sig själv så kommer man ingenstans.

Jag har redan varit inne på det här med att hitta en lagom balans i ett tidigare inlägg och det tål att upprepas. Det är farligt att pusha sig för hårt, men det är också farligt att inte pusha sig alls. Mitt tips till er alla är att se till så att ni hittar ert ”lagom-läge” snarast möjligt. När man vet hur man kan utmana sig själv och i vilken utsträckning så kan man dra igång och då behöver man inte vara orolig för att det blir för mycket.

Testa nya saker inom träning

När det kommer till att testa nya saker inom just träning så finns det mycket att gå igenom, det är ett som är säkert! Vi som gillar träning testar ju oftast så snabbt som möjligt nya grejer, men ibland hinner man inte med att testa allt. Det ska ju passa ihop med ens träning samt de mål man har med träningen.

En grej som jag har börjat testa under den senaste tiden är träningsband. Det är så smart utvecklat att det enda som behövs för att göra övningarna är ens egen kroppsvikt. Att man dessutom kan hitta på egna övningar med träningsbandet gör att det blir extra bra! På träningsband.nu finns mer fakta och köpguide till dig som är intresserad!

Tro på dig själv!

Träning och självkänsla

Oavsett vad det gäller så är det viktigt att man tror på sig själv och på sin egen förmåga. Detta är en av de saker som ofta saknas hos personer som inte vågar träna. Om man inte är van vid träning så kan det kännas som en mycket svår värld som verkar jobbig att komma in i. I själva verket är det en värld som är öppen för alla.

Då man kan tränas sin kropp på väldigt många olika sätt så är det också så att alla kan hitta sin väg att vandra inom träning. Gör så att du funderar över varför du vill börja träna, eller varför du vill steppa upp din nuvarande träning ett steg. Därefter kan du enkelt se vad du kan göra för att få ut mer av din träning, eller hur du kan dra igång. Endast din fantasi sätter gränserna, tänk på det!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *